Documentatie

Wonen aan de Zuster Prinsstraat

19621953

In de wijk Tabaksteeg, tussen Leusden-Zuid en Leusden-Centrum, is de Zuster Prinsstraat te vinden. Wie was de zuster die postuum met een straat wordt geëerd? Was ze zo bijzonder en kent iemand nog de vrouw die begin 2002 in Leusden op 99-jarige leeftijd is overleden?

Lees meer: Wonen aan de Zuster Prinsstraat

Familieleden nomineren Zorglijn Psychose UMC Utrecht

Familieleden van mensen met schizofrenie of een psychose hebben de Zorglijn psychotische stoornissen van het Universitair Medisch Centrum (UMC) Utrecht genomineerd voor de Ypsilon Familiester 2010. De Zorglijn werd als een van de drie genomineerden gekozen uit in totaal 236 psychiatrische instellingen en afdelingen waarop de afgelopen tijd is gestemd. Of de Utrechtse afdeling de publieksprijs wint, wordt op 6 november onthuld tijdens de Ypsilon Studiedag in Maarssen. Vorig jaar viel Utrecht ook al in de prijzen met ABC Altrecht als uiteindelijke winnaar.

Lees meer: Familieleden nomineren Zorglijn Psychose UMC Utrecht

Leven met een psychotische kwetsbaarheid

Goed leven en wonen met een psychotische kwetsbaarheid?

Het kan!
Stichting Plus Wonen (SPW) is een initiatief van ouders van mensen met een psychotische kwetsbaarheid. Zij streven naar een goede, veilige woonomgeving voor hun volwassen kinderen. Een plek waar die zich thuis voelen, waar zij familie en vrienden kunnen ontvangen en waar zij deskundige zorg en begeleiding krijgen.

Lees meer: Leven met een psychotische kwetsbaarheid

Videoclipje over Schizofrenie