Stichting Plus Wonen

Doelstellingen

De Stichting Plus Wonen is opgericht met een meervoudige doelstelling:
-    Het oprichten en in stand houden van een levensloopbestendig woon/zorgcomplex voor mensen met de hersenziekte schizofrenie.

Ons motto is: Stichting Plus Wonen: Gewoon waar mogelijk, zorg waar nodig.

Dit is te vertalen in:

- Wij hebben het over "wij"en niet "zij".

- Vrije keus van zorgaanbieder

- Het optimaal bevorderen van eigen regie over wonen en zorg bij onze bewoners en naasten.

- Talenten en kwaliteiten van onze bewoners staan voorop en niet hun psychotische kwetsbaarheid.

- Het wonen en leven is zo gewoon waar mogelijk en de noodzakelijke zorg wordt op een gelijkwaardige wijze gegeven.

- Het zodanig organiseren van het wonen en de zorg dat de ouders/betrokkenen het gevoel hebben dat optimaal gewoond en gezorgd wordt, zonder dat zij zich hiermee (zouden) hoeven te bemoeien. Nu maakt men zich vaak wel zorgen wat er zou gebeuren met het welzijn van de zieke als er geen naast betrokkene meer zou zijn.

- Het blijvend contact houden met de gekozen zorgleveranciers zodat via korte lijnen een goede afstemming over de geleverde diensten gegarandeerd is.

Over de Stichting

Op 15 mei 2006 is de Stichting Plus Wonen opgericht.

Doelstelling van de stichting is het (doen) oprichten en in stand houden van een wooncomplex voor mensen die reeds langere tijd lijden aan de hersenziekte schizofrenie of een aanverwante stoornis of stoornissen.
Er wordt daarbij naar gestreefd dat zij ouder zijn dan ongeveer 25 jaar, dat hun ziektebeeld redelijk stabiel is en dat zij geen drugs gebruiken of aan alcohol verslaafd zijn.

Besloten is om deze stichting op te richten omdat onder ouders en familieleden een duidelijke wens was om gestructureerd de zorg- en woonomstandigheden van hun zieke familielid te verbeteren en regie over hun eigen leven te krijgen in een omgeving waar recht wordt gedaan aan het geestelijk welbevinden van de bewoners en hun familie.

De door de vereniging Ypsilon in hun visiesheet huisvesting bij schizofrenie gestelde minimumeisen dienen ook als leidraad.

Wij komen dan op:

- Iedereen heeft recht op fatsoenlijke en betaalbare huisvesting
- Iedereen heeft recht op veilige huisvesting en privacy
- Iedereen heeft recht op eigen keuze van zorgaanbieder
- Iedereen heeft recht op alle vormen van zorg die aansluiten op de individuele behoefte
- Goede huisvesting kan alleen met goede en goed bereikbare dagbesteding

Heeft u een klacht?

Heeft u een klacht dan willen wij dat graag weten! Wij verzoeken u dan telefonisch contact op te nemen met een bestuurslid. Hun contactgegevens vindt u op de pagina Contact.

Belt u liever niet dan kunt u altijd een mail sturen naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. of Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. als u wilt dat uw klacht alleen door de voorzitter gelezen wordt.