Officiele Documenten

Privacyverklaring

De Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) is de nieuwe privacywet voor heel Europa. De AVG is ingegaan op 25 mei 2018 en vervangt de Wet Bescherming Persoonsgegevens (WBP). Met de AVG komen strengere regels en hogere sancties op overtredingen. Alle bedrijven en ook stichtingen die persoonsgegevens verwerken moeten voldoen aan de wettelijke voorwaarden. 99% van alle bedrijven en stichtingen verwerken persoonsgegevens. Denk hierbij aan een contactformulier op een website, klantenbestand, gegevens van contactpersonen, bestelprocedure en het versturen van een offerte, factuur of nieuwsbrief.

De General Data Protection Regulation (GDPR) is de Engelse benaming van de AVG. Eigenlijk is het andersom. De AVG is de Nederlandse benaming van de GDPR. De GDPR is een Europese verordening die voor heel de EU gaat gelden.

Privacyverklaring

Samenstelling Bestuur Stichting Plus Wonen